fredag 20. februar 2009

Rio de janeiro

Jesus

Sentrum

Mann som selger bikinier paa Ipanema beach.

Vaskedag

Naa er vi altsaa i Rio, og bor i Ipanema, paa et sjarmerende hostell som er helt nyaapna, faktisk saa nyaapna at de mangla dusj og do da vi kom i forigaars, og fortsatt har en sterk eim av maling. Stroeket vi bor i er som tatt ut av l-word. Majoriteten her er aapenlyst homofile menn som kler seg overaskende stereotypt og man kan hoere samtaler om f eks Billy Elliot, etterfulgt av stjernekommentaren "Did you cry"? Stranda rett nedafor oss er ogsaa pynta med flagg og forbeholdt de homofile som vil vaere sammen med andre homofile, saa vi lurer paa hva som kom foerst, gata eller stranda. Vi syns forsaavidt at det er helt topp, for det er ingen som antaster oss. Her om kvelden var meg og HM tilogmed paa homobar, saann at jeg kunne spille rollen som hennes litt mer macho kjaereste.

Igaar tilbrakte vi hele dagen paa vaskeriet som to amerikanske husmoedre, mens ho ene som jobba der skreik til oss fordi vi ikke skjonte portugisisk og ho andre lo av oss og dansa samba rundt i lokalet. Det var likevel ikke helt bortkasta fordi klaerne ble veldig reine (nesten litt falma reine), ogsaa moette vi en fyr som spurte hvordan vaskinga funka og fortalte oss at det skulle vaere Manu Chao konsert i Lapa samme kveld! Saa vi dro rett til Lapa for aa kjope billetter, og fikk med oss en kjempebra konsert, helt tilfeldig!

Ellers har vi blitt hekta paa Caipirinha og faatt ny doegnrytme.

Idag begynner karnevalet, og imorra har vi billetter til den store paraden! Alle gleder seg, og dere kan jo ta dere en varmende drink der hjemme og holde dere oppdatert. Jeg spaar bilde-bonanza paa bloggen nemlig.
Frida




6 kommentarer:

  1. Tenk - oppleve Manu Chao i Rio - jeg er mørkemørke grønn av misunnelse (Heidi)!! Men vi har det ikke verst her heller, har kjempa oss gjennom en meter snø til hytteslottet, her er det fyr på peisen og vi følger oppfordringen - Brandy Sour i handa. Nyt karnevalet - vi gleder oss til å høre mer!! Det er råstas med bloggen deres! Klem fra Heidi og Øyvind

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Manu Chao var fantastiske og gav alt, det eneste som var litt synd var at lyden var daarlig. De rocka opp laatene veldig, men det skapte bare bra stemning. Folka tok av etterhvert, men da trakk vi oss litt tilbake og stod der aa dansa. I dag skal vi paa karnevalsparaden og fylle hodet vaares med farger og samba! KOselig med kommentarer!:)

    SvarSlett
  4. ingerliljan anonym sier at dere er heldige i sola. vi har hygget oss i fjellheimen på Ustaoset. Ikke så værst det heller faktisk. Betryggende å høre at dere vasker klær og befinner dere i homseland.Ha det gøy på karneval!100 klemmer. John og lars hilser

    SvarSlett
  5. Hei på dere! Jeg synes dere er utrolig heldige som opplever alt dette. Jeg koser meg over å se bildene og lese om alt dere opplever. Ellers så overrasker det ikke meg om dere føler behov for å trekke dere litt tilbake av og til. Så flotte jenter kan umulig få gå mye i fred... "i sjarmør-land"
    Her i vinterland kaller snøskuffa på meg. Det har rast fra taket og jeg må ut å måke fram kjellervinduene!!! Hilsen Berit, mammaen til Synnøve

    SvarSlett