lørdag 28. februar 2009

Endelig late dager

Bildebonanzaet jeg spaadde i forrige uke har latt vente paa seg. Foerst fordi vi ikke hadde tid til aa henge paa nettet, og siden fordi det har vaert litt vanskelig aa faa tak i internett her vi er naa. Men den som venter paa noe godt, som det heter... Etter Rios staak og mas er det deilig aa komme litt vekk saa vi sniker oss i skrivende stund til en liten badeferie, foer vi reiser videre til Lima 6. mars. Jeg tror vi trenger det.



Karnevalet var ganske fantastisk, og fullt av fjaer, glitter og gull - i min smak med andre ord. Likevel maa det vaere lov aa si at det er mange falske smil under de falske vippene, og at jeg tror Rio, og kanskje spesiellt under karnevalet, er det mest overfladiske stedet jeg har vaert i hele mitt liv. Det er vanskelig aa beskrive alt sammen, spesiellt naar vi er midt oppi det. Ipanema, der vi bor, er fullt av glinsende brune, veltrente kropper, som gaar i badetruse hele doegnet, enten de skal paa bussen, paa kafé eller paa fest. All mat kan kjoepes i light-versjon, alle kaller hverandre "amigo", selv om de aldri har moett hverandre foer, og alle later som om de er venner, selv om de ikke er det.



Men feste det kan de! Og da er det jo bare aa slenge seg paa, late som om dette er virkeligheten, og ingenting annet betyr noe. Ihvertfall for en uke.



Frida

2 kommentarer:

  1. Høres utrolig gøy ut. Skulle gjerne opplevd det med deg :)

    SvarSlett
  2. Takk, du er soet. Vet ikke om jeg har kommet meg helt til neste aar, men hva med 2011;)

    SvarSlett