onsdag 19. august 2009

Safariliv, sofaliv og studentliv


Det er faktisk ganske mye som har skjedd siden sist. Det er vanskelig aa tro at jeg har vaert her i over en maaned. Som jeg allerede har beskrivd i tidligere bloggposter er det mye fest og moro her i leiren, og jeg tror det er saann for nesten alle, at det fortsatt foeles som vi er paa ferie. Durban er en vanskelig by aa bli kjent med, kanskje mest fordi det ikke er trygt aa gaa ute etter at det har blitt moerkt, og det blir moerkt klokka 5. Og naar seine kvelder foerer til at man ikke staar opp foer i to-tida paa fridager blir det ikke tid til stort annet enn aa spise frokost. Faar i det minste spist mye god frokost, indisk fast-food paa skoledager og arme riddere i helgene begynner aa bli fast meny. Og naar Odd Johan kommer (paa tirsdag!) blir det saaklart enda bedre;)
I helga flytta vi, jeg og Bianca min nye room-mate, vekk fra campus, til fasjonable North Beach i en gul leilighet i 7. etasje. Vi hadde innflyttingsfest og kom i krangel med "the building supervisor" samme kveld, fordi vi ikke faar lov til aa ha gjester etter klokka ti eller overnattingsbesoek, og fordi det generelt er litt for mye "supervising" i dette landet.

Ellers har jeg ogsaa vaert paa safariweekend forrige helg, vi ble nesten angripi av en testosteron-hypa elefant og saa giraffer, neshorn og 12 andre dyr.

Det siste betydningsfulle som har skjedd i mitt liv var at jeg vaakna opp paa sofaen mandag morgen (vi har ikke faatt tak i seng ennaa saa begge sover paa sofaen), saa inn i min romkamerats troette oeyne, boersta stoevet av skoleboekene og ble en ordentlig student.

2 kommentarer:

  1. Så bra du skriver på bloggen igjen! Har vært litt dårlig selv (uten internett), men lover forbedring. Jeg har SÅÅ lyst til å komme å besøke deg, men det er dessverre fryktelig lite realistisk med tanke på penger og ferie. Jeg stemmer for at du tar meg med tilbake om ikke altfor lenge:) Kos deg/dere i ny leilighet!

    SvarSlett
  2. Gøy å høre oppdateringer;) Ja en tur ned hadde ikke vært så dumt.. Men, jeg har obligatorisk undervisning og greier og ingen ferie så jeg slenger meg på at du kan ta med deg meg og hanne marit tilbake en gang snart! Blir du over jul? Min oppdatering: Jeg har kjøpt labfrakk. Sier ikke mer, jeg er i gang!

    SvarSlett