mandag 23. juni 2014

ME

Resturantanbefaling i Barcelona: 


I fjor fikk vi anbefalt en fantastisk restaurant i Barcelona og nå vil jeg gjerne benytte sjansen til å anbefale den videre til alle fremtidige Barcelona farere. Restaurant ME er definitivt en av de beste restaurantene jeg har spist på, ikke bare i Barcelona, men generelt. De lager delikate retter som er en fusion mellom mat fra Vietnam, New Orleans og Spania. Det høres kanskje litt merkelig ut, men jeg kan fortelle deg at det fungerer utmerket! 



Det har blitt en tradisjon og feire Mona sin bursdag på denne restauranten og i år som i fjor feiret vi dagen hennes på en restaurant som serverer mat en bursdag verdig.  Jeg kan garantere at både makrellsashimien og blekkspruten begge to smakte fortreffelig! Blekkspruten brukte Thang (kokken) en god stund på å overtale oss til å bestille. Jeg syntes ofte at blekksprut får en gummiaktig konsistens , men denne hadde ligget å godgjort seg 4 timer i sous-viden og smakte alt annet enn gummi. 



Bilder lånt fra ME


Smørfisk-sashimien var ut av en helt annen verden. 



 Dyktige til å lage drinker er de også. 


På restaurant ME skaper de matmagi på et høyt nivå, uten at prisene er ruinerende. En helaften med drinker, vin, forrett, middag og dessert ligger på rundt 500-600 kr og da får du mye valuta for pengene! Råvarene er av ypperste kvalitet og servicen personlig og profesjonell. Skal man velge en restaurant å spise på i Barcelona, så er det denne!




Restaurant Me
Calle Paris 162
08036 Barcelona

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar